Köpvillkor
Hos Höjdpunkten är det snabbt, enkelt och säkert att handla. Köpvillkoren gäller mellan dig som kund/handlare och oss som säljare (Höjdpunkten).
Allmänt
För att handla hos oss behöver du vara 18 år. För internetköp gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Läs mer hos Konsumentverket. Vi (Höjdpunkten) Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Försök till bedrägerier polisanmäls.
Beställning
Beställningar görs via hemsidan www.hojdpunkten.se Har du frågor om hur du beställer så är du varmt välkommen att kontakta oss på vår supportsida, chatta direkt med oss på hemsidan eller maila info@hojdpunkten.se. Slutförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister, läs mer om vår integritetspolicy här. En beställning är endast fullt slutförd när du har fått en orderbekräftelse via mail. Där finner du uppgifter om vad du köpt med priser, valt leveransalternativ. Om något är fel med beställningen, kontakta oss snarast. Du får ytterligare ett meddelande när varan har packats och skickats från vårt lager, där du även finner spårningsinformation. Vi förbehåller oss rätten att ändra ordrar om leveransen av någon anledning inte kan ske.
Priser
Våra priser anges och visas i svenska kronor inklusive moms. Fraktkostnad kan tillkomma beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid beställning.
Produktbilder & Produktinformation
Produktbilderna på hemsidan garanterar inte produktens exakta utseende och eller egenskap. Höjdpunkten reserverar och förbehåller rätten att ändra produktinformation och priser vid eventuella fel i produktinformationen utan någon avisering.
Vi reserverar oss för eventuella prisändringar, felaktiga priser, fel i produktinformation, prisfel i annonser samt fel i övrig information här på hojdpunkten.se, Höjdpunkten förbehåller justeringar av dessa fel utan någon form av avisering.
Höjdpunkten förbehåller rätten att korrigera eventuella felaktigheter i efterhand och reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser.
Vi förbehåller oss även rätten att annullera felaktiga ordrar.
Copyright
Allt innehåll på den här webbplatsen (text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör Företag eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.
Betalningssätt
Klarna Checkout
Handla enkelt och tryggt med Klarna. Välj det betalningssätt som passar dig bäst.
Betalningssätt:
Betalning mot Klarna faktura med 14 dagars betaltid.
Delbetala din faktura via ditt Klarna konto.
Klarna Direkt, betala enkelt direkt i kassan med mobilt bank-ID.
Frakt och Leverans
Fraktsätt väljs i kassan, information om dom olika fraktsätten presenteras i kassan. Förutsatt att vi har varan i lager, hanterar Höjdpunkten normalt din order inom ett 24 timmar (helgfria vardagar). När varan har lämnat vårt lager tar det valda fraktbolaget över leveransansvaret. Höjdpunkten kan inte lämna någon garanti för försening gällande varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt. Vi förbehåller oss rätten att ändra en beställning vid eventuellt lagerstatus fel.
Leveransinformation – Budbee
Vid en misslyckad leverans till din angivna adress så debiteras du som kund 69,00 kr per misslyckad leverans försök. Du ansvarar själv för att kontrollera att dina uppgifter hos Budbee stämmer och att du är på plats vid leveranstillfället. Du kan själv förhindra detta via Budbee appen eller genom att svara på deras sms. Du får alltid en notis av Budbee när ditt paket är beräknat för leverans, du kan då som kund välja att byta datum eller lägga till nödvändig information.
Vill du ändra övrig information ber vi dig kontakta oss ( info@hojdpunkten.se ) omgående för att minimera risken för extra kostnad, misslyckad leverans och/eller försenad leverans.
Reklamationer & Ångerrätt
Hos oss har du alltid 14 dagar på dig att välja om du gjort rätt köp eller om du ångrat dig. Ångerrätten börjar från den dagen du mottagit din produkt. Vill du skicka tillbaka en produkt eller fått en defekt vara är det bara att kontakta oss på info@hojdpunkten.se och bifoga ordernummer och meddela vilken produkt du vill skicka tillbaka.
Reklamation
Det är viktigt för oss att du känner dig nöjd med ditt köp. Om du har fått en defekt produkt eller är det något som inte känns rätt, ber vi dig att kontakta vår support på info@hojdpunkten.se för en retursedel och vidare hantering av reklamationen. När vi godkänt din reklamation är det bara skicka in ditt paket hos angiven/närmsta postombud. Vi betalar returfrakten vid reklamation av defekt eller felaktig vara till följd av att du följt våra instruktioner för reklamation.
Ångerrätt
Du har alltid rätt till 14 dagars ångerrätt enligt LODA (Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler). Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du har mottagit varan.
För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du har meddelat oss om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.
Ångerrätten gäller inte för ätbara produkter eller varor som helt eller delvis innehåller någon form av livsmedel, vi tar inte heller tillbaka livsmedel på öppet köp. För att ångerrätten ska vara giltig krävs det att varan returneras i ett oförändrat skick. Observera att det är du som kund som själv står för returfrakten om du endast ångrar ditt köp.
Höjdpunkten.se har rätt att göra avdrag på det belopp som återbetalas vid eventuell värdeminskning. Värdeminskning kan bero på att varan brukats utöver det vanliga för att fastställa varans egenskaper. Om varan inte returneras i oförändrat skick, saknar fullständig originalförpackning eller om den brukats så att ångerrätten inte längre kan utövas kommer den returnerade produkten inte att återbetalas. Om eventuellt återsändning av varan önskas åter, är det du själv som står för returfrakten.
Återbetalning
Efter att vi har kontrollerat den returnerade varan justerar vi din betalning hos Klarna för en återbetalning av hela eller delar av köpesumman, fraktkostnad återbetalas endast vid godkänd reklamation av defekt vara och inte vid utövande av ångerrätt. Notera att en kostnad för returfrakten kommer att läggas till om du endast ångrat ditt köp. Vid godkänd reklamation kommer återbetalningen inte att kosta dig något.
Säkerhet & Sekretess
hojdpunkten.se använder SSL (Secure Socket Layer) vilket betyder att alla beställningar är krypterade och därmed helt säkra. Läs även vår Integritetspolicy för att veta mer om användning av uppgifter du skickar in till oss.