Köpvillkor

Hos Höjdpunkten är det snabbt, enkelt och säkert att handla. Köpvillkoren gäller mellan dig som kund/handlare och oss som säljare (Höjdpunkten).

Allmänt

För att handla hos oss behöver du vara 18 år. För internetköp gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Läs mer hos Konsumentverket. Vi (Höjdpunkten) Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Försök till bedrägerier polisanmäls.

Beställning

Beställningar görs via hemsidan www.hojdpunkten.se Har du frågor om hur du beställer så är du varmt välkommen att kontakta oss på vår supportsida, chatta direkt med oss på hemsidan eller maila info@hojdpunkten.se. Slutförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister, läs mer om vår integritetspolicy här. En beställning är endast fullt slutförd när du har fått en orderbekräftelse via mail. Där finner du uppgifter om vad du köpt med priser, valt leveransalternativ. Om något är fel med beställningen, kontakta oss snarast. Du får ytterligare ett meddelande när varan har packats och skickats från vårt lager, där du även finner spårningsinformation.Vi förbehåller oss rätten att ändra ordrar om leveransen av någon anledning inte kan ske.

Priser

Våra priser anges och visas i svenska kronor inklusive moms. Fraktkostnad kan tillkomma beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid beställning.

Produktbilder & Produktinformation

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte produktens exakta utseende och eller egenskap. Höjdpunkten reserverar och förbehåller rätten att ändra produktinformation och priser vid eventuella fel i produktinformationen utan någon avisering. 

Vi reserverar oss för eventuella prisändringar, felaktiga priser, fel i produktinformation, prisfel i annonser samt fel i övrig information här på hojdpunkten.se, Höjdpunkten förbehåller justeringar av dessa fel utan någon form av avisering.

Höjdpunkten förbehåller rätten att korrigera eventuella felaktigheter i efterhand och reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. 

Vi förbehåller oss även rätten att annullera felaktiga ordrar.

Copyright

Allt innehåll på den här webbplatsen (text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör Företag eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.

Betalningssätt

Klarna Checkout

Handla enkelt och tryggt med Klarna. Välj det betalningssätt som passar dig bäst. 

Betalningssätt:

Betalning mot Klarna faktura med 14 dagars betaltid.
Delbetala din faktura via ditt Klarna konto.
Klarna Direkt, betala enkelt direkt i kassan med mobilt bank-ID.

Frakt och Leverans

Fraktsätt väljs i kassan, information om dom olika fraktsätten presenteras i kassan. Förutsatt att vi har varan i lager, hanterar Höjdpunkten normalt din order inom ett 24 timmar (helgfria vardagar). När varan har lämnat vårt lager tar det valda fraktbolaget över leveransansvaret. Höjdpunkten kan inte lämna någon garanti för försening gällande varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt. Vi förbehåller oss rätten att ändra en beställning vid eventuellt lagerstatus fel.

Reklamation & Ångerrätt

Reklamation

Det är viktigt för oss att du känner dig nöjd med ditt köp. Om du har fått en defekt produkt eller är du på något annat sätt missnöjd med ditt köp ber vi dig att kontakta vår support snarast. Reklamationer skall göras enligt våra instruktioner. 

Information om hur du reklamerar en box hittar du här.

Vi betalar returfrakten vid reklamation av defekt eller felaktig vara till följd av att du följt våra instruktioner för reklamation.

Ångerrätt

Du har alltid rätt till 14 dagars ångerrätt enligt LODA (Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler). Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du har mottagit varan. Varan behöver returneras i ett oförändrat skick.

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du har meddelat oss om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.

Information om hur du returnerar en box hittar du här.
Observera att det är du som kund som ska stå för returfrakten om du endast ångrar ditt köp.

Återbetalning

För att göra ändringar i aktuell faktura hänvisar vi till klarna.se. Efter att vi har kontrollerat den returnerade varan justerar vi din betalning hos Klarna så att en återbetalning av hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten om du ångrat ditt köp) kan ske.

Vid godkänd reklamation kommer återbetalningen inte att kosta dig något.

Säkerhet & Sekretess

hojdpunkten.se använder SSL (Secure Socket Layer) vilket betyder att alla beställningar är krypterade och därmed helt säkra. Läs mer på vår integritetspolicy här.